| اینجا رو دیدی ؟ | موزه زمان ( خانه حسین خداداد)

موزه زمان (خانه حسین خداداد) یکی از خانه‌های تاریخی تهران است که بنایی پهلوی با بنیادی قاجاری است. موزه‌ی ساعت یا تماشاگه زمان در خرداد ۱۳۷۸ در عمارتی دو طبقه تاسیس شد. طبق اسناد موجود، باغ فعلی موزه که تا پیش از این در دست وراث عبدالله خان منصور بوده است، در سال ۱۳۴۶ توسط حسین خداداد خریداری شد و از آنجایی که این فرد به هنر علاقه‌مند بود، تصمیم گرفت آن را به یک اثر هنری تبدیل کند. وی ساختمانی از خشت و گل در آن بنا نهاد که ۱۰ سال بعد تغییراتی در آن اعمال شد و اسکلت چوبی آن به آهنی تبدیل شد و تغییراتی درون بنا داده شد. این خانه و موزه زیبا در سال ۱۳۸۲ به ثبت ملی رسید.

در این موزه اشیایی گرانبها که مربوط به زمان و زمان‌گیری هستند نگهداری می‌شوند. از جمله این اشیا می‌توان به ساعت‌هایی که از مشاهیر ایران همچون «پروفسور محمود حسابی» در موزه به نمایش در آمده است، ساعت‌های تاریخی و قدیمی مثل ساعت آفتابی «ناصرالدین‌شاه»، ساعت‌های لوکس و دکوری قدیمی و همچنین اسناد و مدارکی مرتبط با موضوع زمان اشاره کرد. به غیر از گنجینه گرانبهایی که در موزه قرار دارد، معماری و گچبری‌های زیبای این موزه هم توجه هر گردشگر و بازدیدکننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

در حیاط این موزه ساعت آفتابی، ساعت شنی، ساعت آبی و ساعت سوختی مربوط به دوره‌های مختلف تاریخی و درون موزه هم ساعت‌های مکانیکی دیواری، رومیزی، جیبی و مچی به نمایش در آمده است.

+ خیابان ولیعصر(عج)، ابتدای زعفرانیه

۲ دیدگاه دربارهٔ «| اینجا رو دیدی ؟ | موزه زمان ( خانه حسین خداداد)»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا