محله نارمک‎

محله نارمک تهران که به محله صد میدان معروف است یکی از قدیمی ترین محله های تهران است  و در گذشته نام دهکده‌ای قدیمی و یکی از مناطق خوش آب و هوا و سردسیری تهران، با حدود ۱۰۰نفر سکنه بوده است. هسته مرکزی نارمک که نخستین تجربه شهرسازی مدرن بود در سال ۱۳۲۹ توسط دو طراح خارجی و با همکاری مهندسان ایرانی طراحی شد. این محله از شمال به خیابان فرجام از غرب به بزرگراه امام علی (ع) واز شرق به اتوبان باقری و از جنوب به تهران نو متصل میگردد. این محله توسط بزرگراه رسالت به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شده‌است، قسمت جنوبی آن در منطقه ۸ شهرداری و قسمت شمالی در منطقه ۴ شهرداری واقع شده‌است. نارمک دارای ۱۰۰ میدان (که ۱۳ میدان در قسمت شمالی و ۸۷ میدان در قسمت جنوبی) می‌باشد. همچنین میدان نبوت (میدان هفت حوض سابق) در نارمک جنوبی قرار دارد. جمعیت این محله بیش از ۳۰۰ هزار نفر و تعداد حدودی ۸۹هزار خانواده تخمین زده شده است، که با توجه به رشد جمعیت همچنان رو به افزایش است.

محله نارمک به بزرگراه‌های امام علی و بزرگراه شهید باقری دسترسی مستقیم دارد، از سوی دیگر بزرگراه رسالت از وسط نارمک عبور می‌کند و به همین دلیل دسترسی ساکنان این محله را به بزرگراه‌های همت و حکیم راحت‌ کرده است. ضمن اینکه دسترسی به  بزرگراه‌های یاسینی، صیاد شیرازی و شهید بابایی هم به راحتی انجام می‌گیرد.

نارمک از محله‌های خوش‌مسیر تهران است، بی ار تی های (میدان آزادی -تهرانپارس) و همچنین بی ار تی های (پایانه بیهقی- پایانه علم و صنعت) و خط دو متروی تهران که پنج ایستگاه آن (خط متروی فدک، گلبرگ، سرسبز، دانشگاه علم و صنعت، شهید باقری) متعلق به نارمک است؛ دسترسی به تمامی نقاط تهران را برای ساکنان نارمک راحت کرده‌اند. همچنین تاکسی‌هایی برای جابجایی مسافرین به اکثر نقاط تهران در پایانه تاکسیرانی بزرگراه رسالت وجود دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا