بوستان لاله‎

بوستان لاله تهران یکی از قدیمی ترین و خاطره انگیز ترین پارک های پایتخت است که با داشتن فضاهای سبز و امکانات مناسب تفریحی و ورزشی، افراد زیادی را در طی روز به خود جذب می‌کند. این بوستان فضای بزرگی دارد و با اینکه در مرکز شهر واقع شده، می‌توان در آن به دور از آلودگی های صوتی و جوی تهران، اوقاتی خوش را سپری کرد. سراسر بوستان از انواع گیاهان و درختان سرسبزی مانند چنار، اقاقیا، بلوط، افرا، توت، بید، نارون، صنوبر، کاج و سرو نقره ای پوشیده شده است که فضای دلنشین و آرامش بخشی را به دور از جنجال های شهری برای شهروندان و گردشگران به ارمغان می‌آورد.

این بوستان در محدوده منطقه ۶ شهرداری تهران و در محله امیرآباد واقع شده‌است.

این بوستان از شمال به خیابان فاطمی، از جنوب به بلوار کشاورز، از غرب به خیابان کارگر شمالی (خیابان امیرآباد) و از شرق به خیابان حجاب محدود می‌شود. در همسایگی این بوستان، مرکز خرید لاله، موزه هنرهای معاصر، موزه فرش ایران و هتل لاله یا ” هتل کنتینانتال ” (سابق) واقع شده‌است.

بهترین وسیله برای رفتن به بوستان لاله، استفاده از خط ۴ مترو تهران است. با استفاده از مترو، در ایستگاه انقلاب پیاده شده و از آنجا به خیابان کارگر شمالی بروید. با چند دقیقه پیاده روی در این خیابان، به بوستان لاله خواهید رسید. از اتوبوس خطی های میدان ولیعصر – آزادی و هفت تیر – میدان آزادی هم می‌توانید استفاده کنید و خود را به پارک لاله برسانید. خطوط تاکسی از میدان های فاطمی، ولیعصر، هفت تیر و انقلاب نیز برای رفتن به بوستان گزینه های مناسبی هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا