پاییز بوستان ملت‎

بوستان ملت از زیباترین، قدیمی‌ترین و وسیع‌ترین بوستان های تهران است. مساحت این بوستان ۳۴ هکتار است و طراحی آن به صورت نامنظم و به سبک پارک های انگلیسی است. این پارک ابتدا زمین بایری بوده که به بوستان تبدیل شد. فاز اول ان سال ۱۳۴۷ وفاز دوم ان سال ۱۳۵۳ بهره برداری شد.

بوستان ملت از قسمت های مختلف تشکیل شده است، ورودی بسیار زیبا، پردیس گالری ملت، دریاچه مصنوعی، مجسمه های مفاخر ایران زمین، باغ وحش کوچک، فضای سبز و درختان قدیمی و سر به فلک کشیده. بوستان ملت در هرفصل زیبا و منحصر به فرد است.  در فصل بهار با گل های رنگارنگ ، فصل تابستان با سرسبزی و سایه درختان، رنگ های  دلربای فصل پاییز و زمستان که گاه زیر لایه ای از برف سفید فرو می رود.

بوستان ملت در امتداد خیابان ولی‌عصر قرار دارد که از جنوب به بزرگراه نیایش و از شمال به ساختمان مرکزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران می رسد. بهترین مسیر برای دسترسی به پارک ملت، استفاده از خط اتوبوس BRTاست. اتوبوس‌های تندروی خط ۷ (یعنی راه آهن تا تجریش و راه آهن پارک وی) شما را تا ورودی پارک ملت می‌رسانند. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به پارک ملت، از سمت جنوب متروی جهاد (فاطمی) است و بعد از مترو باید باز هم با BRT یا تاکسی خودتان را به پارک برسانید. شما می‌توانید در ایستگاه تاکسی میدان ونک سوار تاکسی‌های زردرنگ تجریش شوید و جلوی پارک ملت پیاده شوید.شما با ماشین شخصی براحتی می‌توانید پارک ملت را روی نقشه تهران پیدا کنید؛ سپس با ماشین شخصی خودتان می‌توانید تا ابتدای اتوبان آیت الله هاشمی رفسنجانی (نیایش) بیایید و ماشین‌تان را در پارکینگ پردیس ملت (واقع در ضلع غربی بوستان) پارک کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا