بوستان جنگلی لویزان‎

بوستان جنگلی لویزان یکی از بوستان های جنگلی شهر تهران و بخش شمیران است که ۱۱۰۰ هکتار وسعت دارد و در شمال شرق پایتخت و درحدود ۱۳ کیلومتری مرکز شهر تهران قرار دارد و از شمال به بزرگراه شهید بابایی، از جنوب به شمس آباد، از شرق به بزرگراه شهید باقری و از غرب به ده لویزان محدود می شود.  بوستان جنگلی لویزان نسبت به شهر تهران در ارتفاع بالاتری قرار دارد. به همین دلیل وقتی در این بوستان باشید تهران زیر پای شماست و نمای مناسبی از شهر پیش روی شما قرار دارد و می توانید زیبایی های پایتخت را از زاویه دیگری ببینید. به ویژه هنگام شب، تماشای تهران از این بوستان بسیار لذت بخش است.

بوستان جنگلی لویزان دارای پوشش گیاهی متنوع و درختان بلند و سر به فلک کشیده است. از گونه های مختلف این بوستان می توان به سرو، چنار، بلوط، اقاقیا، افرا و … اشاره کرد.

از امکانات بوستان جنگلی لویزان می توان به هتل در بالاترین نقطه پارک، سفره خانه سنتی، بوفه، کافی شاپ، تالار، مسجد، نیمکت، سرویس بهداشتی، آلاچیق، کانکس پلیس، سطل های زباله، منقل های کباب پز و … اشاره کرد.

نزدیکترین ایستگاه مترو به بوستان جنگلی لویزان ایستگاه متروی نوبنیاد است. اگر از وسیله شخصی استفاده می کنید از بزرگراه صدر به بزرگراه بابایی شرق بروید.به خروجی هنگام بپیچید، ورودی شرقی بوستان را خواهید دید. برای رسیدن به ورودی غربی نیز با رفتن به بزرگراه همت شرق، به ست خروجی امام علی شمال بپیچید و وارد خروجی پارک جنگلی لویزان مبارک آباد و بعد خیابان شهید بیات شوید. زمانی که به میدان شهید طجرلو رسیدید باید به خیابان شهید طجرلو رفته تا از رودی غربی به بوستان وارد شوید. درحال حاضر ورود وسایل نقلیه به بوستان ممنوع است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا