آدم‌های مهربون شهر تهران

به مناسبت ۸ خردادماه ۱۴۰۰ روز تهران؛ شهر مردمان مهربان تصمیم گرفتیم چند نفر از آدم‌های مهربون شهر تهران رو براتون معرفی کنیم. بی‌شک تهران هزارها آدم مهربون معروف و گمنام داره که یا ما نمی‌شناختیم یا حضور ذهن نداشتیم. امیدوارم روز به روز شهرمون از آدم‌های مهربون بیشتر بشه. مهربون‌های عزیز ممنون ازتون که شهرمون رو جذاب‌تر کردین.
شما ام اگر آدم مهربونی می‌شناسید معرفی کنید

سعیده قدس
موسس خیریه محک
سعیده قدس موسس خیریه محک، یکی از بانوان خیر تهران است، که زندگی خود را صرف سلامتی و کمک به کودکان مبتلا به سرطان کرده است. این نهاد یک نهاد دولتی و مردم نهاد به شمار می‌آید.
وی کودکی خود را در محله گلاب‌دره سپری کرده، همیشه از کودکی آرزوی حل مشکل و کمک به دیگران را داشت.
شکل‌گیری ایده محک به زمانی برمی‌گردد که دختر خانم سعیده قدس در ۲ سالگی مبتلا به سرطان می شود و حس می‌کند دنیا برایش تمام شده ، او در همان موقعیت به فکر کودکانی مشابه دختر خود ش بود.
او می‌گوید: وقتی ناراحتی و مشکلات آن‌ها را دیدم، از بیتابی خود خجالت زده شدم. وی سرانجام در سال ۱۳۷۰ موسسه محک را تاسیس کرد.

امید عباسی
آتش نشان
امید عباسی در سال ۱۳۷۹ به استخدام سازمان آتش‌نشانی تهران درآمد و در ایستگاه ۶۸مشغول به خدمت بود.
ظهر روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبیهشت ۱۳۹۲حریقی در ساختمان شهرک شهید باقری اتفاق افتاد، در حین عملیات با ریحانه ۹ ساله مواجه شد، با مشاهده این صحنه ماسک اکسیژن خود را درآورد و بر صورت دختر بچه گذاشت و او را به محلی امن به همکارانش تحویل داد.
اما امید عباسی در کمتر از ۲۴ ساعت به علت مسمومیت دچار مرگ مغزی شد. جان نثاری امید اینجا تمام نشد. او کارت اهدای عضو داشت و در بیمارستان مسیح دانشوری اعضای بدن خود را اهدا کرد.

یدلله عمرانی
راننده تاکسی
راننده تاکسی ۷۰ ساله ای که ساکن محله خانی‌آباد است. وی ۲۰ هزار یورو در سطل آشغال خیابان آذربایجان پیدا کرد، به صاحب خود پس داد. او می‌گوید من، هم محل آقا تختی هستم، اخلاق و منش این اسطوره همیشه برای من الگو بوده و حال خوب این کار را با هیچ چیزی عوض نمی‌کنم.

فرحناز عاقل
معلم
از معلمان با سابقه منطقه ۱۴ تهران است. او در این شرایط کرونا و به علت محرومیت شاگردش از داشتن گوشی هوشمند تصمیم به برگزاری کلاس حضوری در فضای باز بوستان معین کرد و این اقدام معلم منجر به اهدا تبلت به دانش آموز شد.

یوسف اصلانی
موسس خیریه بهشت امام رضا
یوسف اصلانی متولد ۱۳۵۶ در محله شادآباد است. موسس خیریه بهشت امام رضا (ع) فعالیت خود را در سال ۱۳۷۹ با کمک به نیازمندان و محرومین منطقه ۱۸ تهران به صورت داوطلبانه با نام موسسه خیریه امام جواد (ع) آغاز و در سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را با محوریت کودکان بی سرپرست تکمیل نمود. این مرکز به طور رسمی از تاریخ ۸۷ با تاسیس اولین مرکزنگهداری از کودکان معلول و بی سرپرست تغییر نام داد.
ایده اصلی این خیریه به زبان یوسف «ما چندتا بچه محل بودیم و هدفمان کمک به هم محلی هایمان بود و فک نمی‌کردیم روزی این‌قدر خانواده بزرگی شویم»
بهشت امام رضا صرفا مکانی برای برای ماندن سالمندان و کودکان توان‌یاب نیست بلکه مکانی برای زندگی است همه ما عین یک خانواده هستیم.

هاشم عباسی
نانوا
اگر تقاطع خیابان آزادی-نواب را به سمت میدان جمهوری بروید دست چپ‌تان با این نانوایی مواجه خواهید شد. نانوایی که صاحب آن دل بزرگی دارد و دوست دارد همه آدم‌ها حداقل نانی در سفره‌شان داشته باشند تا به وسیله آن شکم شان را سیر کنند. هاشم عباسی این مرد بزرگ ۴۹ ساله، هر روز صبح که کرکره نانوایی اش را بالا می‌کشد تا زمانی که نانی در تنور باقی مانده است میزبان نیازمندان و کارتن خواب‌هایی است که هیچ پولی بابت سیر کردن شکم‌شان ندارند. او دست رد به سینه هیچ نیازمندی نمی‌زند چون یک بار در دوران سربازی‌اش در شهر غریب این حس ناخوشایند را تجربه کرده و دوست ندارد حداقل کسانی که به نانوایی او می‌آیند و از او درخواست نان به رایگان دارند تجربه کنند.

مهشید گودرز
پرستار
مهشید گودرز، پرستار باردار بخش کرونای مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی لقمان، شنبه(۲۵بهمن ۱۳۹۹) بر اثر ابتلا به ویروس کرونا به شهادت رسید. برای مهشید گودرز، همیشه اولویت اول بیماران بودند و اولویت آخر خودش. او تنها یکی از شهیدان سلامت تهران است.

نسرین امیدوار
خیر مدرسه ساز
نسرین امیدوار فرهنگی بازنشسته‌ای است که سال‌های طولانی را به آموزش‌وپرورش دانش‌آموزان گذرانده است و سال گذشته در بازسازی مدرسه حزب‌الله در منطقه ۱۳ تهران مشارکت کرد. این خیر مدرسه‌ساز پس از آن‌که بازنشسته شد، تصمیم گرفت همه درآمد خود را صرف ساخت و نوسازی مدارس فرسوده کند. امروز که فرزندان او در خارج از کشور زندگی و تحصیل می‌کنند، اصلی‌ترین هدف زندگی‌اش کمک به ساخت مدارس در پایین شهر و مناطق نیازمند است

اکبر رجبی
بنیانگذار موسسه طلوع بی نشان ها
اکبر رجبی، متولد سال ۱۳۵۶، دانش آموخته رشته مدیریت صنعتی، بنیانگذار موسسه طلوع بی نشان‌ها. عمو اکبر یک روز برای کارتن‌خواب‌ها غذای گرم می‌برد بعد از آن جرقه این ایده به ذهنش می‌رسد که با کمک خیرین، کارتن‌خواب‌های شهر را پای کار بیاورد. عمو اکبر مجموعه‌ای راه اندازی می‌کند و ابتدا کارتن خواب‌ها را از خط اعتیاد نجات می‌دهد و سپس آن‌ها را به خط تولید می‌آورد.
حالا کارتن خواب‌ها دیروز، کارآفرین‌های امروز شده‌اند و کیف و ماسک تولید می‌کنند. عمو اکبر تولیدات آن‌ها را به مناطق محروم ارسال می‌کند تا نیازمندان، رایگان از آن بهره‌مند شوند. عمو اکبر بیش از ۳۰۰ بچه دارد.

محسن چاووشی
خواننده موسیقی پاپ
محسن چاووشی خواننده کشورمان از طریق اینستاگرام فراخوان‌هایی را منتشر می‌کند و از مردم می‌خواهد برای کمک به آزادی زندانیان همدلی کنند. علاوه بر کمک به آزادی زندانیان مالی، چاووشی از طریق صفحه اینستاگرامی خود و فراخوان خیرین ناجی پنج زندانی اسدآبادی محکوم به اعدام شد که برخی از این زندانیان ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون بابت پرداخت دیه دارای مشکل بودند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا