بازار بزرگ ایران (ایران مال)

بازار بزرگ ایران (ایران مال)

ایران مال یا بازار بزرگ ایران واقع در منطقه ۲۲ تهران یکی از مراکز تجاری مهم کشور است که علاوه بر فروشگاه‌های متعدد، امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی نیز دارد. ایران مال یکی از پنج مال برتر جهان و جزو بزرگترین پروژه‌های تجاری، فرهنگی و اجتماعی ایران و خاورمیانه است. این مجموعه دارای امکانات فوق‌العاده‌ای‌ مانند مراکز خرید، شهربازی، پردیس سینمایی، مجموعه ورزشی و هتل است که هم مکانی برای خرید کردن و هم تفریح و سرگرمی به شمار می‌رود.

مساحت کل مجموعه‌ ی ایران مال، ۳۲ هکتار است. یعنی مساحت کل مجموعه از دبی ‌مال و مرکز تجاری بزرگ چین هم بیشتر است. ولی از این مساحت ۱۸۶‌هزارمتر مربع تجاری خواهد بود. بزرگتر از The Trafford center انگلستان و Mall of America آمریکا. گفته می‌شود اگر در هر مغازه‌ای ۵ دقیقه وقت بگذارید برای سر زدن به تمام مغازه‌ های ایران مال باید سه روز کامل قدم بزنید. دو هتل مجلل، ۲۰۰ رستوران، سالن‌های سینمای مجهز، زمین یخ، نمایشگاه خودرو، باغ ایرانی و معماری‌های که یادآور معماری اصیل ایرانی‌اند.

ایران مال تهران در شمال غربی پایتخت، حاشیه‌ پارک چیتگر و حوالی دریاچه‌ چیتگر یا دریاچه خلیج فارس، قرار گرفته است. برای دسترسی به بازار بزرگ ایران از شمال بزرگراه شهید خرازی، جنوب خیابان چهار باغ، غرب خیابان ایران خودرو و شرق از بلوار طبیعت امکان پذیر است.

داخل مجتمع بیش از ۱۴٬۰۰۰ جای پارک وجود دارد که خوشبختانه برای افراد دارای محدودیت های حرکتی نیز محل مخصوصی در نظر گرفته شده است. از آن جایی که مجتمع بسیار بزرگ است برای بازدید از هر قسمت آن ورودی جداگانه را ساخته اند تا بر معضل بزرگ پایتخت ترافیک باری افزوده نشود. البته همه این مسیرها داخل بزرگراه شهید خرازی هستند.

عکس : احسان رأفتی داریان
لینک کوتاه | tehranimages.com/Uly60

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا