موزه گرافیک ایران

موزه گرافیک ایران

موزه‌ گرافیک ایران به واسطه‌ی جهان گرافیک، بستری ارزشمند و پویا به روی مخاطبین خود می‌گشاید. موزه‌ گرافیک ایران به همت انجمن صنفی طراحان گرافیک و حمایت سازمان زیباسازی شهرداری تهران به منظور حفظ، پژوهش و نمایش میراث طراحی گرافیک در عمارت تاریخی ارباب هرمز تاسیس شده است. مجموعه‌های موزه، شامل آثاری از پیشگامان گرافیک مدرن تا طراحان هم-عصر است. تاریخ بنای موزه، به سال‌های پایانی دوره قاجار می‌رسد، اما در هستی تازه‌اش، پیکر و بستر فعالیت موزه‌ی گرافیک شده است. کمیته‌ موزه‌ انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران با هدف گردآوری، حفظ و نمایش آن‌چه به عنوان تاریخ گرافیک ایران شناخته می‌شود در اردیبهشت ۱۳۷۹ آغاز به کار کرد. از‌‌‌‌ همان ابتدا این کمیته کوشید با گردآوری آثار متنوع پیشگامان و همچنین ابزار و لوازم مرتبط، مجموعه‌ای ارزشمند از میراث طراحی گرافیک ایران جمع آوری کند. در این بین، اهدای برخی مجموعه‌ها و آثار منحصر بفرد استادان بر ارزش مجموعه افزوده است.

موزه‌ گرافیک ایران با گردآوری مجموعه‌ها، برگزاری نمایشگاه‌ها، تفسیر آثار و فعالیت‌های آموزشی، منزلت و ارزش طراحی گرافیک را در وجوه گوناگون زندگی مردم آشکار ساخته و زمینه‌ای مستعد برای اندیشیدن و طرح افکنی آینده طراحی گرافیک ایران فراهم می‌ آورد.

چشم انداز موزه‌ موزه گرافیک ایران بر آن است در حوزه‌ی تاریخ گرافیک ایران و همچنین تحولات معاصر طراحی گرافیک با مخاطبین ارتباط برقرار کند و به موزه‌ای معتبر در سطح ملی و بین‌المللی تبدیل شود. اهداف اصلی موزه‌ – ایجاد بستری برای فعالیت‌های آموزشی، تعامل تجارب و گفتگو درباره‌ی طراحی گرافیک – ایجاد مرجعی معتبر برای تحقیق و مطالعه‌ی میراث طراحی گرافیک ایران – ارتقا سطح آگاهی عمومی درباره‌ی طراحی گرافیک – گسترش پیوندهای ملی، منطقه‌ای و جهانی از درگاه طراحی گرافیک

+ آدرس : بزرگراه بابایی، خیابان استخر، بلوار استقلال، خیابان توحید، محوطه ی شمالی پارک پلیس

عکس : احسان رأفتی داریان
لینک کوتاه | tehranimages.com/5n4CC

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا