موزه موسیقی ایران

موزه موسیقی ایران

موزه موسیقی با مساحتی حدود ۳۶۵۰ مترمربع و زیربنایی حدود ۱۴۰۰ مترمربع در ۳ طبقه ساخته شده است. پس از تاسیس موزه موسیقی در تاریخ ۲۲ آبان ۱۳۸۸ با تلاش و اهتمام هنرمندان، اصحاب فرهنگ و هنر و کمک‌های شهرداری تهران، به تجهیز و توسعه زیربنایی این موزه پرداختند.

ساختمان فعلی آن در سال ۱۳۵۱ کاربری مسکونی داشت و بعدها تغییر کاربری داد؛ در حوالی سال ۱۳۵۱ فردی به نام مهندس سیروس سمراد (سازنده هتل اینتر کنتینال تهران یعنی هتل لاله فعلی تهران) باغی به مساحت حدود ۴۰۰ هکتار در منطقه تجریش تهران خرید که به باغ نمازی معروف بود. وی پس از خرید باغ در مرکز آن یک عمارت باشکوه و زیبا ساخت که پس از انقلاب اسلامی این عمارت در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفت و پس از چند سال به شهرداری تهران واگذار شد.

سپس در سال ۱۳۷۲ سه تن از مسئولان فرهنگی و هنری وقت به نام‌های سید محمود بهشتی (مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی)، مرتضی کاظمی (مدیرعامل وقت فرهنگ‌سرای بهمن و مشاور شرکت توسعه) و مرحوم علی مرادخانی طرح تاسیس موزه موسیقی را مطرح کردند. اجرای این طرح در تهران و در سال ۱۳۷۴ آغاز شد. سرانجام در تاریخ ۲۲ آبان‌ماه ۱۳۸۸ موزه موسیقی فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

+ آدرس موزه موسیقی : میدان تجریش، خیابان شهید ابراهیم دربندی (مقصود بیک سابق)، خیابان موزه، کوچه نیلوفر، پلاک ۹

عکس : احسان رافتی داریان
همه عکس ها | tehranimages.com/pgFvJ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا