باغ پرندگان


باغ پرندگان تهران به‌عنوان بزرگ‌ترین و کامل‌ترین باغ پرندگان ایران در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۲ در دل جنگل‌ لویزان در طی دو فاز راه‌اندازی شد. فاز اول با نام دشتچر، پرندگانی را شامل می‌شود که در قفس نگهداری می‌شوند یا گونه‌هایی که توانایی پرواز ندارند و فاز دوم به نام آبچر، در برگیرنده پرنده‌هایی است که قابلیت پرواز دارند. وسعت این باغ که یکی از زیباترین پارک‌های موضوعی کشور و جذاب‌ترین جاذبه های گردشگری تهران نیز محسوب می‌شود، ۱۷ هکتار است که ۱۶۸ گونه پرنده شامل سه هزار پرنده در آن زندگی می‌کنند.

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد باغ پرندگان تهران، نبود حصار بین گردشگران و پرندگان در قسمت آبچر است. در این قسمت تورها و قفس‌ها در اندازه بزرگ ساخته شده‌اند تا پرندگان به‌راحتی در فضای تعبیه شده، پرواز کنند و گردشگران هم از تماشای آن‌ها لذت ببرند. البته قسمت پرندگان شکاری مجزا است و در داخل حصارها و قفس‌ها قرار دارند.

در باغ پرندگان کبوترخانه‌ای به سبک کبوترخانه‌های دوران صفوی طراحی شده است. این مکان که نخستین کبوتر خانه کشور به سبک صفویه و دومین در کشور از لحاظ وسعت محسوب می‌شود، در حدود ۱۴۰ متر مربع مساحت دارد و ارتفاع آن ۱۸ متر است. کبوترخانه در قسمت شمال غربی پروژه‌ باغ پرندگان و در محدوده‌ خیابان کوهستان قرار دارد.

در محوطه باغ پرندگان آبشارها و برکه‌های متعددی وجود دارد. درختان پهن برگ و سوزنی شکل دو گونه گیاهی قالب در این باغ هستند و گل‌های گوناگون نیز به تناسب فصل در محوطه آن کاشته می‌شوند. به طور کلی گونه‌های گیاهی این باغ از گیاهان و درختان جنگل لویزان پیروی می‌کند.


+ آدرس باغ پرندگان : اتوبان بابایی به‌سمت شرق، خیابان کوهستان، باغ پرندگان تهران


عکس : احسان رأفتی داریان


لینک کوتاه | tehranimages.com/0FPrL



اطلاعات بیشتر در ویزیت تهران ایمیجز (به زودی)


 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا