خانه و موزه دکتر حسابی

خانه موزه دکتر حسابی


بنای اصلی خانه و موزه دکتر حسابی تهران مربوط به سال ۱۳۱۰ است. در قسمت‌های مختلف موزه شما می‌توانید تعداد زیادی از وسایل شخصی دکتر حسابی شامل پوشاک‌، مسواک‌، عینک‌، شانه‌، خودکار، دفتر یادداشت و چندین اثر دستی ایشان را پیدا کنید که با نظم خاصی در موزه قرار دارند. حتی اسباب بازی‌ها و هدایای خانوادگی که دکتر حسابی مخصوصا برای نوه‌هایشان خریده‌اند هم در موزه پیدا می‌شود. همچنین تعداد زیادی از مدارک علمی و لوح های تقدیر با ارزش هم در فضای موزه موجود است. از دیگر آثار موزه دکتر حسابی در تهران می‌توان به اسناد قدیمی، خانوادگی و تاریخی خانواده حسابی، مکاتبات سیاسی، علمی، اجتماعی و فرهنگی ایشان و محاسبات، تحقیقات و تصاویر مربوط به پژوهش‌های تئوری گستردگی بی‌نهایت ذرات که با همکاری پروفسور انیشتین انجام شدند اشاره نمود.
علاوه بر وسایل شخصی نمونه‌هایی از وسایل مورد استفاده دکتر حسابی در مسافرت‌ها، ماموریت‌ها و پژوهش‌ها که شامل وسایل و ابزارآلات کارگاهی و تجهیزات فنی و آزمایشگاهی می‌شوند داخل موزه دکتر حسابی وجود دارند. همچنین تعداد زیادی از کتب، مقاله ها و آثار تالیفی ترجمه شده در موزه دکتر محمود حسابی تهران هم نگهداری می‌شوند. چندین اثر با ارزش اهدایی به دکتر حسابی هم شامل تابلوی نقاشی‌، تابلوی خط‌، فرش و صنایع دستی نیز در موزه نگهداری می‌شوند.
موزه پرفسور حسابی تهران در حالت کلی به دو بخش مختلف تقسیم می شود. گروه مربوط به بخش فرهنگی موزه دکتر حسابی تهران در حال جمع آوری اطلاعات جدید، چاپ‌، جمع‌آوری‌، تدوین‌، تجدید چاپ و ترجمه آثار دکتر حسابی را بر عهده دارند. بخش تحقیقاتی نیز بر روی پیرامون زندگی و آثار دکتر حسابی فعالیت دارند.


+ آدرس خانه و موزه دکتر حسابی : تجریش، خیابان مقصود بیک (دربندی)، چهارراه حسابی، خیابان حسابی، شماره۴۷


عکس : احسان رأفتی داریان


لینک کوتاه | https://tehranimages.com/G00Ph



+ توضیحات بیشتر در ویزیت تهران ایمیجز


 

۲ دیدگاه دربارهٔ «خانه موزه دکتر حسابی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا