موزه هنرهای جهان، موزه دفینه

موزه هنرهای جهان


موزه هنر جهان، یکی از موزه‌های مجتمع فرهنگی سردار آسمانی و جزء معدود موزه‌های ایران است که به موضوع هنر جهان، با در نظر گرفتن ابعاد و ویژگی‌های گوناگون آن می‌پردازد. در این موزه، هنر جهان از منظر زیبایی‌شناسی‌، مهارت و خلاقیت‌های خاصِ، به‌عنوان زبان و ابزاری است که زندگی بشر و روحیات او را به نمایش می‌گذارد. بنابراین در اینجا بر نوعی خاص از هنر در یک برهه زمانی مشخص یا سبک و شیوه‌ای خاص در خلق اثر هنری تأکید نشده است، بلکه تلاش شده انواع هنرها، در قالب اثر هنری، در همنشینی و تعامل با یکدیگر در طول تاریخ و در مکان‌ها و زمان‌های متفاوت، مورد نمایش قرار گیرد.

وسعت این موزه، درحدود ۱۴۰۰ متر مربع فضای اصلی و ۷۰۰ متر مربع فضای نیم طبقه را دربرمی‌گیرد. در طبقه همکف، آثاری از هنر کشورها و تمدن­های مختلف جهان و در نیم طبقه شمالی، هنر اسلامی به نمایش در آمده است.

اشیاء این موزه، حدود ۴۰۰ اثر هنری است که از میان آثار منحصر به فرد خزانه‌های موسسه فرهنگی موزه­ ها برگزیده شده است. از نظر جغرافیایی، آثاری از سراسر دنیا را شاهد هستیم و از نظر تاریخی، مجموعه این اشیاء می‌تواند یک بازه زمانی گسترده از حدود هزاره چهارم پیش از میلاد تا قرن بیستم را در بر‌گیرد.


+ آدرس موزه هنرهای جهان : تهران، بلوار میرداماد، نبش کوچه دفینه، مجتمع سردار آسمانی


عکس : احسان رأفتی داریان


لینک کوتاه | tehranimages.com/Bf1fi



اطلاعات بیشتر در ویزیت تهران ایمیجز (به زودی)


 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا