پارک ملی هوا و فضا


در پارک ملی هوا و فضا، نمایشگاه دستاوردهای مختلف نیروی هوافضای سپاه از آغاز شکل‌گیری تاکنون در پنج حوزه فعالیت این نیرو یعنی موشکی، پهپادی، عملیات هوایی، پدافند هوایی وفضایی در پنج بخش مجزا و فضایی گسترده به نمایش در آمده است.
عبور از دالانی به نام «الف دزفول» است که در آن صحنه‌هایی از مقاومت مردم دزفول در برابر موشک‌باران های رژیم بعثی عراق در هشت سال دفاع مقدس با طراحی محیطی کلاس درس و خانه‌های مردم پیاده سازی شده است و پس از عبور از آن به بخش موشکی نمایشگاه می‌رسیم.

بخش موشکی نمایشگاه در دو محل برپا شده است که یکی مسقف و دیگری روباز و در پاسیو میانی نمایشگاه قرار دارد. در بخش مسقف نمایشگاه ۱۷ موشک بالستیک به نمایش درآمده که از این تعداد ۱۵ موشک شامل اسکاد، شهاب۲،‌ قدر، نازعات، دو نمونه از موشک فاتح، ذوالفقار، رعد-۵۰۰، دزفول، خلیج فارس، هرمز، سجیل، عماد، خرمشهر، قیام بر روی استند به صورت ایستاده قرار گرفته‌اند و دو نمونه از موشک شهاب-۳ نیز به صورت برش‌خورده به منظور آشنایی بازدیدکنندگان با اجزای داخلی موشک به صورت افقی قرار داده شده است.

از دیگر موارد به نمایش درآمده در بخش مسقف قسمت موشکی نمایشگاه، اجزای سامانه‌های ناوبری موشک و یک سرجنگی بارشی است که نمونه برش خورده آن به منظور آشنایی بازدیدکنندگان با این نوع از سرجنگی به نمایش گذاشته شده است.

اما در بخش روباز موشکی نمایشگاه هم دستاوردهای قابل توجهی شامل ۶ موشک و ۳ ماهواره‌بر به نمایش درآمده است. در این بخش موشک تندر-۶۹ که در حقیقت نمونه تغییر یافته موشک پدافندی HQ-2 و تبدیل آن به موشک زمین به زمین است و نخستین سامانه‌های موشکی اسکاد وارد شده به کشور هم به نمایش گذاشته شده است.


+ آدرس پارک ملی هوا و فضا : میدان آزادی، بزرگراه فتح، خیابان دانشگاه


عکس : احسان رأفتی داریان


لینک کوتاه | tehranimages.com/BDec7



+ اطلاعات بیشتر در ویزیت تهران ایمیجز


 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا